Психологи
та вчителі – практики що мають досвід використання аудіо та відеоматеріалів в
навчальному процессі стверджують, що ці засоби значно покращують кінцевий результат
і значно більш спонукають учнів до комунікативної діяльності. Аудіо і
відеоматеріали роблять урок цікавим,
підвищують рівень мотивації вивчення іноземної мови, дають можливість працювати
з автентичними зразками, здійснюють емоційний вплив на учнів.
Експерти
Ради Європи вважають, що, на відміну від телебачення та кінофільмів, які теж
необхідно використовувати для вивчення мови відео метод має кілька переваг.
Якщо продукція телебачення сприймається скоріше як програми, які замінюють
викладача ніж як джерела , що можуть бути використані для взаємодії між
викладачем та учнем, то нова відео технологія дозволяє використовувати записи
із зупинками або вибірково. Розділення двох каналів аудіо та відео і
використання стопкадру дозволяє проводити дискусію,щодо відео зображення
та урізноманитніти види діяльносты на
уроці. Учням можна запропонувати після перегляду відео уривка без звукового
супроводу спробувати визначити де відбувається дія та про що йде мова,
інсценувати сюжет. Я вам пропоную переглянути фрагмент уроку « The jobs we choose» де я використовую цей
метод. На жаль, за браком часу, я не можу вам продемонструвати увесь урок. (відео)
Виділяють два види вправ, які можуть бути використані при роботі у малих та
великих групах: це відео відгук , де учні зайняті в різних комунікативних
ситуаціях, та відеозапис і відео проект ,
де відео є засобом для таких учнівських робіт, як документальний фільм,
рекламний роли та новини та інтерв’ю.
Наприклад,вивчаючи тему The Environment, групи учнів отримали
изавдання створити фільми про становище
навколишнього середовища у Кривому Розі.(2) При перегляді, було запропоновано
виправити помилки один одному. Потім ми
провели рольову гру. Це була
пес-конференція за участю інваєременталістів(які обговорювали проблеми
висвітлені в фільмах, журналістів, які брали інтерв’ю для статті в газету та звичайних мешканців
міста, які живуть в екологічно небезпечних районах. Наприкінці уроку всі
учасники прес-конференції прийняли резолюцію щодо заходів, необхідних для поліпшення екологічної ситуації у місті.
домашнє завдання було різним
:група учнів повинна були зробити рекламний ролик до представлених на уроці
відеофільмів, учні, які виконували роль
журналістів ,писали статтю, решта учнів повинні були написати відео відгук на
переглянуті фільми. Таким чином учні удосконалювали навичк з 4 видів
мовленнєвої діяльності , основний акцент було зроблено на аудіюванні
Технгологія використання выдеокамери, як ви бачите, дає гарну мотивацію навчання та спонукає
учнів до роботи над вдосконаленням комунікативних умінь.
Я
широко використовую у своїй практиці
Інтернет- ресурси та беру участь у
різних інтернет- проектах , що значно підвищує інтерес та мотивацію
учнів до вивчення іноземної мови. Так, зараз, я і мої учні є учасниками
міжнародних онлайн проектів і- твіннінг та і п’єлс.Там діти мають можливість
обмінюватися вже створеними проектами, створювати разом проекти онлайн та
проводити групові дискусії онлайн.
Також звичайними у моїй роботі
стали он-лайн консультації та участ в
вебінарах з використанням програми Skype , участь в он-лайн дебатах,
співробітництво з учнями через електронну пошту.
Підводячи підсумок
викладеного, я можу стверджувати , що використання мультимедійних технологій
розкривають широкі можливості для активної роботи в процесі формування мовних
навичок і умінь учнів, та роблять учбовий процес опанування іноземної мови
привабливим для школярів на всіх етапах навчання.
|