Готуємось до ДПА
Підготовка до ДПА. Поради дітям і батькам
Правила самоорганізації уваги під час підготовки до
іспитів,
які варто знати Вашій дитині:
1. Заздалегідь розплануйте свій час, щоб у години занять ніщо не відволікало.
2. Розпочинаючи роботу, завчасно організуйте своє робоче місце.
3. Приступаючи до занять, залиште усі зайві думки. Найкращій спосіб –
попередній перегляд матеріалу, складання плану майбутньої роботи.
4. Стійкість уваги багато в чому залежить від того, наскільки добре ви
розумієте досліджуваний матеріал (розуміння значною мірою ґрунтується на знанні
попередніх розділів програми).
5. Чергуйте читання з переказуванням, розв’язанням завдань, тому що це
попереджає виникнення монотонності, за якої стійкість уваги знижується. Однак
така зміна не повинна бути занадто частою: це призводить до поверхневого
сприйняття навчального матеріалу.
6. Якщо під час читання Ви раптом усвідомили, що на певний час
відключилися, поверніться до того місця, де відбулося відключення. Визначити
його досить легко: весь попередній текст під час повторного читання
сприйматиметься як незнайомий.
7. Не забувайте про гігієну розумової праці, підтримуйте оптимальне
освітлення та температуру.
Раціональні прийоми запам’ятовування
* Запам’ятовування перед сном, у стані розслаблення, або після сну, відпочинку.
* Значну роль відіграє повторення (через 2 – 3 дні)
* Чергування сприйняття та відтворення навчального матеріалу
* Сенсорна (чуттєва опора) - допоміжні прийоми:
- вузлики на пам’ять,
- підкреслення, виділення змістових частин,
- асоціювання з предметами.
* Емоційне налаштування на роботу (продуктивність запам’ятовування
зростає).
* Вербалізація образів (проговорювання, порівняння).
* Виділення логічних частин.
* Естетичне (гарне) запам’ятовується краще.
Під час іспиту
ü прочитайте всі завдання до кінця;
ü оцініть, який пункт є для вас найлегше;
ü намічайте послідовність розв’язання
завдань за принципом від простого до найскладнішого;
ü якщо завдання виявилось складнішим, ніж
Ви вважали, переходьте до наступного. Виконавши інше завдання можна повернутись
до першого;
ü стежте за часом, відведеним на
розв’язання кожного пункту
Вірний шлях, як стверджують
фахівці та деякі
батьки, це пригадати в яскравих деталях свої власні іспити, хвилювання, секрети підготовки
і поділитися ними з дитиною, розказати про свої перемоги і помилки. Це,
як мінімум, додасть сил, впевненості, відчуття, що ти не один, з іншими теж це
бувало, - а також зближує, бо екзамени закінчаться, а стосунки залишаться
назавжди.
ВДАЛИХ ВАМ ІСПИТІВ!